Vlucht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maartje Nijland - WaarBenJij.nu Vlucht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maartje Nijland - WaarBenJij.nu

Vlucht

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

24 April 2014 | Australië, Cairns

Hey guys!

Hier ben ik dan, mijn eerste verslagje. Het zal niet zo'n lang verhaal worden omdat ik pas 1 dagje in cairns ben.
Pfoe wat was ik zenuwachtig voor ik ging, al weken van tevoren had ik er buikpijn van. En waarom? Ik wist dat het uiteindelijk toch wel heel leuk wordt en dat ik weer veeel zal leren. Maar ik zou papa, mama, janneke, jansen en mn huis zo missen, en vriendinnen en familie etc. Het was dus wel ff flink slikken. Maarja gewoon gaaaaannn!
Toen kwam het probleempje met de koffer, ik had een hele mooie nieuwe blauwe koffer gekocht (zo'n beetje de grootste die er is XD) en ik had niet genoeg plaats in mn koffer!! Na 9 x (echt waar) in en uit en in- pakken en nog even hulp van mama paste ie toch dicht. En dan nog mn grote backpack erbij, die van mama is geweest. Jaja ik moet toch wat als ik 5 maanden naar de andere kant van de wereld ga. Daar dacht ik trouwens in het vliegtuig nog aan; ik dacht altijd"wow dat is echt exact de andere kant van de wereld, zo ver mogelijk" ik zou er toen wel eens heen willen maar dat t ook uit zou komen.... Dat was toch wel heel bijzonder en zelfs een beetje raar en ongelovig. Dit besef kwam pas tijdens mn laatste vlucht XD.

Maar mn vlucht dus, na al dat stressen etc. etc. en de leuke familie avond en vriendinnenavond was het zover...
Huis verlaten was ff pijnlijk maar toen we eenmaal onderweg waren met de auto ging het wel.
Ingechecked bij Emirates, en afschijd genomen. Was zwaar, maarja wat is nou 21 weken?! Toch?! Oke best n tijdje.... Maar we kunnen altijd skypen.

Na het inchecken en afscheid nemen moest ik naar de gate (hard)lopen (ik was aan de andere kant van t vliegveld beland hehehe woeps) daar zag ik het vliegtuig en: wow omg grooooottt!!!!
Een dubbeldekker!!!!
Dus na n tijdje t vliegtuig in en ik wist niet wat ik zag, overal zilverkleurige relingen, grote tv schermen op alle achterkanten van de stoelen, een mooie verboden trap naar boven, een spelcomputer voor je, mooie grote raampjes, dekentjes, kussentjes, alles licht en een hoog plafond, alles was perfect!
Heerlijk gevlogen richting dubai, toen overgestapt op een ander vliegtuig, die was wat normalen maar nogsteeds rijen van 10 stoelen naast elkaar, 3-4-3. En waar zat ik: heel fijn platgedrukt tussen 2 oudjes. En dat tot kuala lumpur. Maar vanaf kuala lumpur tot melbourne had ik een superfirstclass plaats hahaha t vliegtuig was nog lang niet vol dus ik heb de vrije 4stoelse rij gepakt en kon languit liggen, lekker bedje en heeerlijk geslapen. Toen nog wachten op melbourne, dat was jammer maar een heel aantal uurtjes later kwam ik dan toch in cairns aan. Zonder jetlag! Topfit! Mss moet t nog komen... Al voelt t ritme nu goed maarja we zullen zien. Aangekomen in cairns dus, toen ik naar buiten liep sloeg de warme kleffe lucht op mn huidje. Bam, drijfnat. En warrummmm. Met de shuttle naar mn plekkie gegaan. Prima kamertje, prima huisje. De rest van de dag verliep vervelend doordat ik nergen met mn bankpas terecht kon en nergens geld kon krijgen waardoor ik verhongerde. Arne schaap ja. Nee de rest zal ik jullie besparen. Oh behalve dat t hier met bakken uit de lucht komt. Warme regen! Nogsteeds heel rot maar warme regen is wel veel beter dan die nederlandse koude versie moet ik zeggen! Hihi

Ik ben ook al een langs Peterpans geweest, ik werd lief ontvangen en jet zag er heeel gezellig en leuk uit dus ik heb er zin in! Oja bij aankomst in mn sharehouse lag er al een lief briefje op mn kamer, handgeschreven door iemand van peterpans en iedereen zn naam erop geschreven. Heel leuk! Iedereen is hier lieffff.
Nu ga ik morgen kijken om een fiets te kopen, maar.... Het grote nadeel daarvan is....dat je een helm op moet!!!!!! Whahhaha raaaaarrrrrr anders krijg je een boete van 100 euro! Jaa ze zijn hier echt van de regeltjes hoor!
Marja t is hier nu 22.30, 8 uur later dan in nederland. Dus ik ga zo maar eens lekker pitten in de hitte. Heb volgens mij wel prima bedje :)
Ben benieuwd wat ik morgen verder zal doen, als t droog is ga ik sowieso naar de lagoon (HET zoutwater zwembad van cairns).

Achteraf heb ik toch wel een heel lang bericht geschreven hihi alles eruit gefloept wat er in me op kwam.

Laat maar weten of het leuk is op deze manier of dat het heeeel veel ingekort moet worden! Merci! Onee THANKS!

Dikke kusjes, knuffels en liefs,

MAARTJE!

  • 24 April 2014 - 15:49

    Marjan:

    Hee maart.

    Wat een leuk bericht zeg. Precies goed hoor!
    Fijn dat je goed bent aangekomen. We gaan snel even skypen!

    Dikke knuffel vanuit Nederland. Xx

  • 24 April 2014 - 16:02

    Mirjam:

    Hee Maartje,
    Tuurlijk mega spannend! maar het wordt waarschijnlijk een mega toffe tijd! Geniet er van! Peterpans? Ga je daar werken/ wat is het?;p


    liefs je beetje nieuwsgierige vakantie vriendinnetje Mirx

  • 24 April 2014 - 16:10

    Maartje Nijland:

    Dank je wel nichie! Doen we! Xxxxx

    Haha dank je Mirjam! Kijk maar eens op www.peterpans.com het is een reisbureau voor backpackers en studenten en daar ga ik stage lopen :) Xxxxxx

  • 24 April 2014 - 16:11

    Margreet:

    Wat een heerlijk verhaal!
    Leuk om zo op de hoogte te zijn van alle belevenissen schatje.
    En mij kan het natuurlijk nooit lang genoeg zijn...
    Slaap lekker in de warmte. Goed dat je die pyjamabroek op advies van je moeder nog hebt thuis gelaten ;).
    Dikke kus, Mam

  • 24 April 2014 - 16:15

    Maartje Nijland:

    Hihi dank je mam! Ik lig wel lekker trouwens, heb zon propellor boven mn hoofd hangen

  • 24 April 2014 - 16:17

    Maartje Nijland:

    Aah niet de hele reactie staat er op
    * uhm mam die pyama broek is wel mee haha heb m net nog ff aangehad na regen en koude shoppingcentre

  • 24 April 2014 - 16:19

    Maartje Nijland:

    *Dikke kus!

  • 24 April 2014 - 17:26

    Joyce Schrader:

    Maartje!!

    Wauw wat een avonduur weer in zo´n korte tijd!
    Gelukkig is alles goed gegaan met de reis en kan het nu echt beginnen!
    Fijn dat je huisje gezellig is, valt dat in ieder geval helemaal mee!
    Nou we houden contact en ben zeer benieuwd wat je nog meer gaat beleven!

    xx Joyce

  • 24 April 2014 - 17:42

    Janny (oma):

    Lieve Maartje,
    Fijn dat je goed aangekomen bent in Cairns. En we hebben genoten van je reisverslag. Het was niets te lang hoor ,we hopen regelmatig zo'n lang verslag te lezen. Heb je ondertussen al geld kunnen krijgen? Fijn dat het er allemaal goed uit ziet .het is bij jou warm maar wij mogen ook niet klagen ,wat weer betreft. Volgende week dinsdag gaan we met vakantie naar Frankrijk ,en als het allemaal goed gaat komen we begin juni weer naar huis. Succes met je stage en we horen of lezen weer van je belevenissen. Liefs en dikke kus van opa en oma.

  • 24 April 2014 - 23:02

    Lies Pedereboom:

    Wat leuk om zo'n lanng verslag van je te lezen. Je hebt alweer heel veel beleefd. Zou het uitprin ten voor oom Wim, maar lukt me niet. Hoop dus maar dat ik het allemaal kan onthouden. Ik herinner me goed je berichtjes uit Parijs, vond ik altijd zo leuk, zal zal deze dus met plezier volgen. Fijn dat je goede indruk hebt van je huis(je). Heel veel succes met je stage. Liefs van tante Lies en Oom Wim

  • 24 April 2014 - 23:02

    Lies Pedereboom:

    Wat leuk om zo'n lanng verslag van je te lezen. Je hebt alweer heel veel beleefd. Zou het uitprin ten voor oom Wim, maar lukt me niet. Hoop dus maar dat ik het allemaal kan onthouden. Ik herinner me goed je berichtjes uit Parijs, vond ik altijd zo leuk, zal zal deze dus met plezier volgen. Fijn dat je goede indruk hebt van je huis(je). Heel veel succes met je stage. Liefs van tante Lies en Oom Wim

  • 24 April 2014 - 23:02

    Lies Pedereboom:

    Wat leuk om zo'n lanng verslag van je te lezen. Je hebt alweer heel veel beleefd. Zou het uitprin ten voor oom Wim, maar lukt me niet. Hoop dus maar dat ik het allemaal kan onthouden. Ik herinner me goed je berichtjes uit Parijs, vond ik altijd zo leuk, zal zal deze dus met plezier volgen. Fijn dat je goede indruk hebt van je huis(je). Heel veel succes met je stage. Liefs van tante Lies en Oom Wim

  • 24 April 2014 - 23:03

    Lies Pedereboom:

    Wat leuk om zo'n lanng verslag van je te lezen. Je hebt alweer heel veel beleefd. Zou het uitprin ten voor oom Wim, maar lukt me niet. Hoop dus maar dat ik het allemaal kan onthouden. Ik herinner me goed je berichtjes uit Parijs, vond ik altijd zo leuk, zal zal deze dus met plezier volgen. Fijn dat je goede indruk hebt van je huis(je). Heel veel succes met je stage. Liefs van tante Lies en Oom Wim

  • 25 April 2014 - 09:39

    Ineke:

    Ha die Maartje, Superleuk om nu al een verslag van je te lezen. Hoop dat je nu wel al geld hebt kunnen pinnen. Zal wel anders kan je geen fiets kopen. Heel veel plezier en geniet maar van de tijd daar!!
    Ik verheug me nu al op je volgende verslag. Dikke kus en knuffel, Ineke

  • 28 April 2014 - 19:35

    Oma En Jan:

    Lieve Maartje
    Wat leuk om je reisverslag te lezen en niets te lang .Je reis was spannend maar dat hoort erbij .Ook wij moesten steeds aan je denken.Nu je er bent en een plekje hebt wat naar je zin is gaan we genieten van je verhalen.Wat leuk dat er een welkoms briefje lag dat is toch een beetje thuis komen .Maartje geniet van deze geweldige kans in je leven, wij wachten weer op je volgende verslag .Heel veel liefs en een dikke kus van Oma .


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Hey guys! Hier mijn fantastische reisverslagen, zo kunnen jullie met mij meekijken en zijn we toch een beetje meer bij elkaar :) Nu eerst mijn stage in Cairns- Australië. Hoop dat jullie t leuk vinden om mee te lezen en kijken! xxxxxxxxxxxx

Actief sinds 07 April 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 2882

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 April 2014 - 14 September 2014

Stage in Australië, Cairns!!!!!!!!!!!!!!!

Landen bezocht: